Home 5 VRAGEN AAN Stephanie le Blanc
Haarpraat

5 VRAGEN AAN Stephanie le Blanc

Stephanie is de oprichter van het jonge bedrijf WOW Cosmetics, o.a. distributeur van de kappersmerken Medavita en Professional by Fama. Wij praten met haar over de passie voor haar bedrijf en over Medavita.

Bij Medavita wordt uitgegaan van pure schoonheid met al haar imperfecties

1. Waarom WOW Cosmetics?

Vorig jaar hebben we besloten om deze naam te gebruiken (voorheen was dat Coรฏncidence Cosmetics), omdat deze aansluit bij wat we doen. We zijn namelijk altijd op zoek naar merken die ons een โ€˜WOW-gevoelโ€™ geven en passen binnen onze organisatie. Wij zijn een klein familiebedrijf en houden van persoonlijk contact en dat zoeken we ook bij onze leveranciers.

Stephanie (links) en Mayke (rechts)

Ook ben ik gaan samenwerken met Mayke Sengers. Zij is gespecialiseerd in online marketing en interieurstyling. Hierdoor kunnen wij onze diensten aan kappers significant uitbreiden en hen ook op dit gebied gaan ondersteunen. Mijn achtergrond is sales en operations en we vullen elkaar heel goed aan.

2. Wat biedt Medavita?

Medavita is in 1963 begonnen met een middel tegen haaruitval; de Lotion Concentrรฉe. Deze komt in de vorm van ampullen als salonservice en een spray voor thuisgebruik. Het fermentatieproces om dit middel te maken duurt 55 dagen en dat wordt vandaag de dag nog steeds op de oorspronkelijke wijze uitgevoerd.

Na het succes hiervan hebben ze een complete lijn ontwikkeld, met producten tegen hoofdhuidproblemen, haarverzorging, kleur, styling en mannenlijn. Alle producten geven direct het maximale resultaat en houden rekening met de fysiologie van de hoofdhuid en het haar.

3. Waaraan kun je de Italiaanse roots van Medavita herkennen?

Het is echt een familiebedrijf waar gastvrijheid voorop staat. Als wij bijvoorbeeld het hoofdkantoor in Milaan bezoeken, wordt er heerlijk gekookt en eten we allemaal samen.

Italiaans eten

De Medavita producten worden met natuurlijke ingrediรซnten gemaakt, zij waren een van de eersten die dit deden. Er wordt uitgegaan van pure schoonheid, waarbij ook imperfecties worden omarmd. Medavita komt niet voor niets uit dรฉ modestad van Europa en dat zie je ook terug in de collecties en het magazine dat 2x per jaar uitkomt.

Magazine Medavita

4. Staat het thema duurzaamheid op de agenda?

Jazeker, ze waren al de eersten met natuurlijke ingrediรซnten. Inmiddels worden alle producten met ethische ingrediรซnten gemaakt, die het milieu en de bevolking niet schaden. Alle verpakkingen zijn recyclebaar en het gebruikte papier heeft het FSC-logo. De producten worden in Italiรซ gemaakt, waardoor het transport naar Nederland beperkt is. Wij adviseren salons zelfs om de flesjes bij te vullen voor hun klanten. De verpakkingen zijn kwalitatief zo goed, dat dit makkelijk kan en dat scheelt natuurlijk nog meer afval.

5. Wat kunnen we in de nabije toekomst verwachten?

We hebben onlangs een innovatieve leave-in spray voor koele tinten gelanceerd, waarmee gele tonen verdwijnen. Deze past binnen de blond lijn van Medavita. Binnenkort introduceren we sprays voor andere haarkleuren, zoals warm blond en koper. Het voordeel van deze leave-ins is dat je ze niet hoeft uit te spoelen, waardoor het effect veel intenser is. Ze frissen echt de kleur op.