Home 5 VRAGEN AAN Monique Venus
Haarpraat

5 VRAGEN AAN Monique Venus

Ze is al bijna 30 jaar kapster en 14 jaar geleden begon ze voor zichzelf omdat dit makkelijker te combineren was met haar moederschap. In 2007 startte Monique Knippen & Zo in Leerdam en daar heeft ze geen dag spijt van gehad. Ze praat met ons over haar passie voor het vak en waarom ze heeft besloten om met POP te werken.

Waarom kapster?

Als klein meisje zat ik al te spelen met haar. Ik herinner me nog dat ik een keer de pop van mijn zus had geknipt, die daar helemaal niet zo blij mee was. Maar van jongs af aan was ik al creatief bezig en uiteindelijk ben ik de kappersschool gaan doen.

Haar is zulk mooi natuurlijk materiaal waar je prachtige dingen mee kunt doen. Je kunt er van alles mee doen; knippen, scheren, invlechten, krullen, waardoor je iemand er heel anders uit kan laten zien. Haar is de omlijsting van je hoofd en ik vind het fantastisch dat je iemand nog mooier kan maken dan ze al is en haar zich zo fijn mogelijk kan laten voelen.

Als je haar goed zit en je voelt je goed, ga je glimlachen en dat maakt je vanzelf mooier.

Wat maakt Knippen & Zo bijzonder?

Dat ik goed kan luisteren en de aandacht die ik mijn klanten geef. Ik werk alleen en ben er dan ook helemaal voor mijn klanten. Ik neem echt de tijd voor een behandeling. Klanten stellen het persoonlijke contact erg op prijs en ervaren echt even een momentje voor henzelf.

Waarom gekozen voor POP?

POP is een Nederlands merk dat zich heel laagdrempelig opstelt voor kappers. Als kleine ondernemer kan het lastig zijn om je aan een merk te verbinden omdat je dan veel moet afnemen, maar gelukkig is POP daar heel flexibel in. Het is een compacte lijn waar je alle kanten mee op kan, de kleuringen zijn erg mooi en de prijs/kwaliteit verhouding is uitstekend.

Ik had de producten vooraf getest en was erg onder de indruk en ook mijn klanten zijn heel tevreden. Ook het feit dat de producten allemaal vegan zijn vind ik een voordeel. Wat ik ook fijn vind zijn de korte lijnen. Zo hebben we een appgroep, waar je vragen kunt stellen en productnieuws doorkrijgt. De begeleiding is goed, de mensen achter dit merk zijn heel erg betrokken en dat vind ik heel belangrijk, vooral als je alleen werkt.

Wat betekent ‘Perfect on People’ voor je?

Als ik de kapper en POP bij elkaar optel, dan denk ik dat wij samen mensen nóg mooier kunnen maken. De kapper kijkt welk kapsel het beste bij iemand past en dankzij POP kan hij of zij dat ook uitvoeren. Het is een geweldig team. De liefde voor het haar en het vak voel ik meteen als ik aan ‘Perfect on People’ denk. Want als je haar goed zit en je voelt je goed, ga je glimlachen en dat maakt je vanzelf mooier.

Jouw favoriete POP product?

Heel fijn vind ik de 9.21 color die ammoniavrij is, dat is een as-violet. Die neutraliseert heel goed de gele ondertonen. Je kunt hem bij de wasbak gebruiken als toner voor blond of grijs haar en die is echt fantastisch. En wat betreft stylingproducten, is de Salt Spray mijn favoriet. Deze styling spray met zeezout geeft fijn haar extra volume en stevigheid. Natuurlijke krullen en slagen worden geaccentueerd. Dit product biedt bovendien bescherming tegen schadelijke UV straling en hitte van stylingtools. Net als alle andere producten van POP is de Salt Spray vrij van parabenen en siliconen.