Home 25 jaar People 4: het geheim van het succes van Beverley & Jeanette
Hair update

25 jaar People 4: het geheim van het succes van Beverley & Jeanette

Kapster Beverley Bracken kwam ooit voor de liefde naar Nederland. Daar ontmoette ze Jeanette Fransz via een gemeenschappelijke vriend, een jonge, ambitieuze onderneemster die van plan was om een kappersopleiding in London te volgen en uiteindelijk toch door deze samenwerking in de kappersbranche terecht kwam. De 2 dames hadden meteen een klik.

Beverley had al de hele wereld over gereisd voor educatie doeleinden. Haar liefde voor het kappersvak begon pas echt nadat ze een training bij de wereldberoemde Vidal Sassoon had gevolgd. Toen de mogelijkheid zich voordeed om het hippe Australische cultmerk Fudge Professional naar Nederland te halen, aarzelden deze 2 powervrouwen geen moment en startten ze hun eigen distibuteurschap People 4.

The rest is history. In 2014 kwamen er 2 merken bij: Nak Hair en Number 4. Inmiddels is het 2020, een jubileumjaar, want People 4 bestaat 25 jaar! Wij vroegen Beverley en Jeanette naar de beginjaren en vooral: wat is hun geheim van deze succesvolle samenwerking?

Zo begon het

We begonnen in de garage van Beverley en werkten naast onze andere jobs. Het waren dagen van 11 uur van werken, slapen en weer werken. Een sociaal leven hadden we niet, we stopten al onze energie in ons nieuwe bedrijf. We hadden een oude VW Golf en daarmee reden we het hele land door om kappers te benaderen voor Fudge. Er was zoveel adrenaline en passie voor ons nieuwe bedrijf! In die tijd was Fudge een heel uniek merk; kwalitatief sterke producten die ook nog heel betaalbaar waren.

Wij geloven echt in lange termijn samenwerkingen.

Links: Beverley, rechts Jeannette - 25 jaar geleden

We maakten een vliegende start en gingen ook steeds meer ondersteuning op gebied van educatie aanbieden. Ook daarin waren we uniek, want als kleine distributeur hebben we hele grote namen naar Nederland gehaald, waaronder Angelo Seminara, Lee Stafford & Steve Turner, Stacey Broughton, Dale Ted Watkins, Tracy Hayes, HOB by Akin Konizi, Mazelle & Palmer  en het platform Myhairdresser.com. Inmiddels bieden we onze kappers ook ondersteuning bij sales, marketing en social media. We proberen ze echt te ontlasten en ontzorgen. In 2014 vonden we al dat het tijd was voor meer duurzaamheid in de branche. We voegden 2 merken toe aan ons portfolio: het high-end en organische Number 4 en het iets lager geprijsde vegan merk Nak Hair. En al die merken voeren we nog steeds, we geloven echt in lange termijn samenwerkingen.

Waar zijn jullie trots op?

Destijds wilden we een stukje internationale allure naar Nederland brengen en ik denk dat dit ons goed is gelukt als je kijkt welke grote namen we hierheen hebben gehaald. Daarnaast wilde we kennis overdragen en ook daarin hebben we hele grote stappen gemaakt en gaan we nog maken (zie hieronder, red.). Maar ook zijn we reuzetrots op onze samenwerking. Het voelt als een huwelijk dat je aangaat en na 25 jaar zijn we echt een geoliede machine en hebben we nog lang niet genoeg van elkaar!

Beverley heeft een ongelofelijke drive en passie voor mensen en het kappersvak en altijd de wens mensen te inspireren. Absoluut een fantastische vrouw met een visie en doel voor zich om kennis te brengen en het inspirerende kappersvak nog mooier te maken in Nederland.

Jeanette Fransz

Ons geheim zit in wederzijds respect, geduld en goed luisteren naar elkaar. We vullen elkaar goed aan en hebben de taken goed verdeeld. Jeanette doet de zakelijke kant en Beverley is verantwoordelijk voor het creatieve gedeelte. Ook het feit dat we beiden een andere nationaliteit hebben, is goed geweest voor onze samenwerking. Zo konden we beiden een andere visie inbrengen.

Jeanette is een vrouw die inspiratie weet om te zetten naar een compleet verhaal. Ze hoort iets, pakt het op en vult het in! De zakelijke invulling op een creatieve manier door te voeren in de onderneming met veel passie en inzicht om steeds de nieuwste ontwikkelingen een weg te geven binnen People 4.

Beverley Bracken
Het nieuwe logo van People 4

De komende 25 jaar?

Na 25 jaar vonden we het tijd voor een nieuw logo als onderdeel van een compleet nieuwe huisstijl. Onze nieuwe merkidentiteit symboliseert 25 jaar People 4. De diamant in het logo, waarin het cijfer 4 is verwerkt, staat voor onze service en dienstbaarheid. Het scala aan diverse kleuren weerspiegelt onze kleurrijke manier van denken, maar ook dat People 4 er voor iedereen is. Het ontwerp is gebaseerd op natuursteen, dat staat voor een sterke en betrouwbare fundering. Het reliëf van de steen symboliseert onze flexibiliteit in een snel bewegende industrie. Dit logo is echt de kroon op ons werk en reflecteert hoe wij ons succesvol in de kappersbranche hebben weten te ontwikkelen.

We willen ons meer gaan focussen op People 4 Hair als merknaam.

Want we willen nu een nieuwe weg inslaan en ons meer gaan focussen op People 4 Hair als merknaam. Ons nieuwe pand in de VERKADE fabriek in Zaandam is daar ook onderdeel van en in 2021 gaan we daar op educatiegebied nog hele spannende, vernieuwende dingen doen!